Friday, January 20, 2012

Hånd i hånd - DT Scrap-Perra

Dagens blogginlegg hos Scrap-Perra - Hand i hand.

Nu har vi kommet till min dag i Basic Grey veckan. Jag har fått leka lite med serien Green at heart igen.  Här är förra gången. Lite har stilen utvecklas på ett år..

Mina barn bråkar inte så ofta och då och då får storebror för sig att vara sååå hjälpsam med lillasyster.  Här på bilden är vi på farmor och farfar och då skulle han hjälpa henna att gå över gården..




Har använt vit cardstock som bas. På den har jag både mistat, använt distressdynor, vanlig glimmer mist och chalkboard mist samt distress stains..  Droppat med glimmer mist i många olika färger, splashat med lite Pine Needles distress stain  - som syns mest som streck utöver sidan och så har jag använt distressdynor tillsammans med masker från The Crafters Workshop. (grönt till höger och rött bakom bilden) 

Papprerna från serien Green at heart jag har använt är:
Recycle, Jungle. De gröna "taggarna" kommer från ett doiliespapper - Doilies - Ribbon. Det oranga pappren är från Lily bee design Head over Heals - Tangerine.  Till serien Green at Heart finns det lite journaling och overlay och det har jag använt flera av - Journaling Transparencies - Take Note. Den långa overlayen under med tillhörande rosa journaling under, samt med gröna ramen med tillhörande blomoverlay. 

Det finns många små dekorationskit med blandade saker som knappar, brads i flera serier från Basic Grey i webbutiken, på så sätt behöver du inte köpa alla delarna men får ett utval av allt. Den lila knappen är från serien
Kioshi.   Det finns också många chipboards till Basic Greys serier, ute till höger ser ni en från Green at heartserien.

Rubriken Hand i hand är från October Afternoon -
Mini Market - Black & Cream. Lite Tårtpapper har också fått vara med på sidan. En halv under fotot och en halv till höger.

2 comments:

  1. Åhh....så flott denne var ! :o)
    Herlige farger og herlig oppsett. Flott bilde også :)
    Trodde jeg fulgte bloggen din jeg, men har visst glemt å registrere meg....men nå er det gjort !

    God helg ! :)

    ReplyDelete
  2. Vilken härlig layout på dina söta barn, så fina tillsammans hand i hand! :-)

    ReplyDelete